Власник сторінки у Facebook несе відповідальність за неприйнятні коментарі третіх осіб – справа Sanchez v. France

Інформація про це рішення ЄСПЛ просто привела користувачів популярної соціальної мережі в броунівський рух. Відомо, що про скандальний висновок написала на своїй сторінці у Facebook суддя ЄСПЛ від України Ганна Юдківська.

Про що мова?
У справі розглядалося питання щодо меж відповідальності власників акаунтів у соцмережах через неприйнятні коментарі третіх осіб під постами.

Французького депутата місцевого рівня та кандидата на вибори до парламенту – було засуджено за розпалювання ворожнечі. Але розпалював він її не особисто… Як виявилось, провина власника акаунту була через те, що він негайно не видалив коментарі третіх осіб із мовою ненависті під своїм постом у Facebook, в якому містилась критика свого політичного опонента. Ці коментарі стосувалися мусульманської громади, яка була асоційована зі злочинністю у місті та прирівняна до групи “наркоторговців та повій”.

Що думає ЄСПЛ?

Якщо він свідомо зробив свій акаунт у Facebook загальнодоступним і дозволив таким чином своїм друзям (а їх у депутата 1829 осіб) розміщувати там коментарі, то треба обов’язково стежити за змістом опублікованих іншими людьми коментарів.

Крім того, він не міг не знати, що його допис, швидше за все, приверне коментарі політичного характеру, які він мав відстежувати ще ретельніше. Суд не побачив порушення Конвенції в засудженні заявника, який не видаляв відповідні коментарі протягом шести тижнів.

З таким висновком не погодилась лише одна суддя, на думку якої застосування “похідної” відповідальності власника акаунту є загрозою для свободи слова, насамперед у випадку публічних осіб з дуже великою кількістю “друзів”.

Коментар судді Ганни Юдківської: “Справа піднімає нове питання – щодо меж відповідальності власників акаунтів в соціальних мережах через неприйнятні коментарі третіх осіб під постами (попередня ключова справа Delfi AS стосувалася відповідальності Інтернет -порталів за мову ненависті). Суд вперше вказав, що власник акаунту має особливі обов’язки контролю та пильності, зокрема, якщо вирішує зробити свій акаунт публічним, надає можливість коментувати будь-кому, та публікує контент, потенційно здатний спровокувати мову ненависті. В цій ситуації критичною є швидка реакція власника”.

Публікацію підготовлено в рамках проекту Advocates and the Bar – frontline defenders of Internet freedom in Ukraine, який реалізовує Всеукраїнська коаліція з надання правової допомоги за підтримки Американської Асоціації Юристів Ініціативи з Верховенства права/American Bar Association Rule of Law Initiative.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *