Для перетину державного кордону треба закордонний паспорт!

Для перетину державного кордону громадяни України повинні мати закордонний паспорт, він же допомагає легалізуватися в країнах Європи, куди слідують українці, які тікають від війни.

Джерело: речник Державної прикордонної служби Андрій Демченко в коментарі УП

За його словами, перетин кордону відбувається згідно з постановою уряду номер 57, де в тому числі зазначено перелік документів, за якими можна перетинати державний кордон, такого паспортного документу, як внутрішній паспорт там не передбачено.

Водночас у перші тижні на кордоні спостерігалася гуманітарна катастрофа, коли тисячі людей штурмували кордон, сервісні центри не працювали, люди не мали змоги оформити належні документи, тоді приймалося рішення щодо пропуску громадян або за внутрішніми документами, або іншими документами, за якими можна було ідентифікувати особу.

На даний момент такої авральної ситуації немає, тому людям варто дотримуватися визначеного порядку.

❗️Деталі: Демченко пояснив, що стосовно осіб, які їдуть з регіонів, де ведуться бойові дії, прикордонники можуть приймати окреме рішення, якщо такі люди не мають закордонного паспорту. Однак наголосив, що це завжди – винятки, рішення щодо яких ухвалюються, залежно від ситуації.

Крім того, речник ДПСУ нагадав, що внутрішні українські паспорти не є підставою для легалізації за кордоном, тому порадив покладатися на документ для виїзду за кордон.

Додатково: Окремі рішення щодо пропуску за внутрішніми паспортами можуть ухвалюватися стосовно осіб із інвалідністю та людей, які їх супроводжують.

В період дії воєнного стану виїзд дітей до 16 років можливий у супроводі одного з батьків, баби, діда, повнолітніх брата, сестри, мачухи, вітчима або інших осіб, уповноважених одним з батьків письмовою заявою, завіреною органом опіки, без нотаріально посвідченої згоди другого з батьків та за наявності паспорта громадянина України або свідоцтва про народження дитини (за відсутності паспорта громадянина України) або ID-документа.

❗️Нагадаємо, що відновлено роботу телефонів гарячої лінії апарату ДМС, на які можна звернутися з питаннями щодо надання адміністративних послуг та перевірки стану оформлення документів.

Зокрема, з питань надання адміністративних послуг звертайтеся за номерами:
+38-050-138-29-11 (Vodafon) – тільки голосові дзвінки;
+38-096-915-00-28 (Київстар) – голосові дзвінки; за цим номером ви також маєте можливість спілкуватися з оператором в месенджері Whatsapp за допомогою текстових повідомлень (без голосових дзвінків).

Час роботи “гарячої лінії”: з 9.00 до 18.00.

Публікацію підготовлено в рамках проекту «Посилення демократичного врядування в Центральній та Північній Україні», який реалізовує Всеукраїнська коаліція з надання правової допомоги за підтримки National Endowment for Democracy

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *